Sculptures and installations

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  • Biotop I + II, 2017

    foto: Alexander Burzik









  • post.apocalyptic.eden, 2014

    A site-specific sculptural landscape made of light, sound and kinetic sculptures at MEINBLAU, Berlin, june 2014

    What is our current vision for a perfect world? What does it look like now that our universal utopias have come into disuse, with God having been disestablished? Maybe it is a mystical theme park with automation as a substitute for nature?

    In the year zero, the artist casts paradise as a surrealistic Disneyland in white and pink; the room is set alive by way of electronic machines made out of electric knives, ventilators, and record players. The neon light, the music composition, the voice from the megaphone, the sound of the motors, the sculptures that move mechanically: it all adds up to a bizarre vision, what a perfect world could look like in the future.


  • post apocalyptic eden:olivia pils from olivia pils on Vimeo.




  • Urban Frost, 2013

    Installation at the exhibition HOTEL CERVEAU at Kater Holzig, Berlin, may 2013


  • olivia pils-urban frost from olivia pils on Vimeo.



  • The Inside Outside Show, 2012

    The Pink Exposure Prinzip (P.E.P.)
    Exhibition with Kirsty Kross at Walden Kunstausstellungen
    Fotos:Annette Staack

    Can we believe in reality after 'reality TV' ?
    Wie kann man Aufmerksamkeit bekommen in einer Welt, die überättigt ist von Bildern, Ideen und Idolen?
    Ist Intimität noch möglich, wenn durch Facebook und Twitter jeder Schritt dokumentiert und eine unkontrollierbare Menge überflüssiger Informationen kommuniziert wird?
    Gibt es noch ein Privatleben, wenn Selbstinszenierung und Selbstvermarktung notwendig sind um voranzukommen?

    The Pink Exposure Prinzip (das pinke Zurschaustellungs-prinzip oder P.E.P.) beschäftigt sich mit den Strategien der Selbstoffenbarung und -darstellung und wie sie das Innere und Äußere, das private und öffentliche Leben der Menschen beeinflusst. Die beiden Künstlerinnen Olivia Pils und Kirsty Kross nähern sich biographisch an das Thema: während Olivia Pils ihre Projektionen der Gesellschaft nach Außen manifestiert, geht Kirsty Kross den umgekehrten Weg von Außen nach Innen, wenn sie ihre eigene Rolle als weibliche Performerin im Pop-Business betrachtet.









  • Soundtrack für verschreckte Maschinen, 2011

    3 arduino controlled electric knives and a soundtrack at hinterconti, Hamburg 11.11.2011
    arduino thanks to philip from bausteln

  • Soundtrack fuer verschreckte maschinen from olivia pils on Vimeo.




  • Amusement Art:::Wunderland, 2011

  • Wunderland 2011 from olivia pils on Vimeo.




  • I will survive, 2010

    moving sculptures, light and sound








  • This is not a Place for the Luxury of Love, 2009

    moving sculptures, light and sound







  • White Noise II, 2008

    sculptures, light and sound


  • review online here






  • White Noise I, 2003

    a room installation involving light and sound in:::
    "Zum Gelben Affen"
    an apartment gallery in the ex-squat in Kastanienallee 86, Berlin